Det är en ynnest att få moderera i så många olika områden. Det är också så intressant och spännande att varje gång få sätta sig in i ämnets alla dimensioner. Vilket område det än gäller och oavsett hur arrangemanget ser ut så är den första sporrande uppgiften att förstå kundens mål. Här är jag gärna med och utvecklar aktiviteten med kunden.
För massor med år sedan fick jag en intervjuteknikkurs av min dåvarande arbetsgivare SVT. Programledaren Fredrik Belfrage var kursledaren och han lärde mig vikten av att alltid prata/ta kontakt med de personer jag ska intervjua innan det är dags. Det handlar om trygghet för både mig och den jag ska intervjua men också att jag i kontakten med intervjuobjektet hittar udda infallsvinklar som jag annars inte skulle komma fram till. Till sist handlar ju allt om åhörarna, att också utmana dem och se till att känner sig välkomnande och delaktiga i det som händer på scenen. Å från början till slut, oavsett ämne så ska hjärtat och humorn vara med. Pretentiös skrivet, men så är det.
Jag har världens roligaste jobb!